• Topslider-innovatief
  • Topslider-gesprek-1
cover ZZ 25

De nieuwe editie van

Zoetermeerse Zaken is er weer!

Het thema van het septembernummer van Zoetermeerse Zaken is ‘Slim Ondernemen’. In het nummer worden verschillende succesvolle ondernemers geïnterviewd en natuurlijk wordt hen gevraagd naar tips over slim ondernemen.

Reinier Speets van SLIM Marketing komt aan het woord, evenals Bart Kuijpers van Coolblue. Er is ook aandacht voor Crosspring, dat een programma aanbiedt dat startende bedrijven snel op weg helpt, voor juridische ondersteuning voor MKB-ers.Volgens Reinier Speets moet je als ondernemer kritisch blijven, verifiëren en controleren: “Doe zaken met échte professionals, aan mooie praatjes heb je niets als ondernemer. Je meot afgaan op feiten, trek referenties na.”

Bart Kuijpers denkt dat slim ondernemen ‘m vooral zit in ‘gewoon doen’: “Op twee manieren: gewóón doen, zonder kapsones, maar ook gewoon dóen, ‘Ga het doen!’ Als je blijft twijfelen, brengt dat je nergens, als het niet lukt, heb je in ieder geval iets geleerd.”

In het septembernummer van Zoetermeerse Zaken leest u ook over de komst van station Bleizo, waarmee de bereikbaarheid van Zoetermeer en Lansingerland substantieel zal verbeteren, over het project ‘Zoetermeer maakt het’, waarmee gewerkt wordt aan een betere aansluiting tussen het onderwijs en het bedrijfsleven, en over de bouw van de Hoogvliet-bakkerij op bedrijvenpark Prisma.