• Topslider-innovatief
  • Topslider-gesprek-1
news-stadshart

Fysieke winkels

nog niet uit de gratie

Ondanks de vlucht van het online winkelen, hechten Nederlanders nog veel waarde aan fysieke winkels. 90% vindt het belangrijk om producten te kunnen bekijken en vast te houden. Daarnaast vinden negen op de tien Nederlanders het fijn dat zij het product naar keuze meteen kunnen meenemen, bleek onlangs uit onderzoek van MWM2 in opdracht van Tele2. Aan de andere kant zijn Nederlanders ook prijsbewust, zodat ze massaal online shoppen voor de beste deal.

50-plussers gaan vooral voor de persoonlijke service van winkelpersoneel naar fysieke winkels. Driekwart laat zich in het aankoopbesluit zelfs grotendeels leiden door het advies dat ze in winkels krijgen. Dit in tegenstelling tot jongeren onder de 24, die zich bij een nieuwe aankoop het liefst laten sturen door online reviews van andere gebruikers.

Snel besteld
Bijna driekwart van de Nederlanders vindt het heerlijk om de nieuwe wintergarderobe in een paar muisklikken vanaf de bank samen te kunnen stellen. En bijna de helft van de jongeren onder de 25 jaar komt bijvoorbeeld voor de nieuwste iPhone6 of Samsung Galaxy S5 het huis niet meer uit. Die kopen ze gewoon online. 78% van de Nederlanders wil geen tijd verliezen; voor hen is het belangrijkste pluspunt van online winkelen dat ze een product direct kunnen aanschaffen.